Pisząc dokument w Wordzie może się zdarzyć sytuacja, że nasze wypociny zajmują kilka stron, ale jak na złość na ostatniej stronie jest raptem kilka linijek tekstu i trochę głupio to wygląda. Wtedy można pokombinować np. z marginesami (nie zawsze jest to możliwe, gdyż nie można ich za bardzo zmniejszyć, jeśli dokument musi być później zbindowany). Można też nieznacznie zmniejszyć rozmiar czcionki. Mało kto wie, że Word posiada narzędzie które robi to automatycznie (proporcjonalnie zmniejsza w całym dokumencie czcionkę). Niestety, to narzędzie jest „ukryte”. Aby je odkryć należy wykonać następujące czynności:
- Z karty Plik wybierz Opcje
- Pojawi się okno dialogowe Opcje programu Word
- Kliknij w zakładkę Pasek narzędzi szybki dostęp
- Następnie w polu Wybierz polecenia z listy rozwijanej wybierz Wszystkie polecenia (u mnie Word w tym momencie się zacina na około 2-3 sekundy)
- Zaznacz opcję Zmniejsz o jedną stronę (w anglojęzycznej wersji Worda będzie to Shring page)
- Kliknij w przycisk Dodaj >>
- Kliknij w przycisk OK
- Na pasku szybki dostęp pojawiła się nowa ikonka 🙂

Uwaga: zanim użyjesz tego narzędzia warto jest wykonać kopię dokumentu. Dlaczego? Bo jeśli zmiany nam się nie spodobają, to zawsze możesz wrócić do edycji oryginalnego dokumentu (czasami Word zbyt drastycznie zmniejsza rozmiar liter).