Word – Kolumnowe zaznaczanie tekstu

Poniższy rysunek przedstawia pewną pseudo-tabelę. Dane w wierszu są oddzielone tabulatorami. Załóżmy, że chcesz skopiować do schowka wszystkie miasta (np. w celu późniejszej obróbki w innym programie).

word-kolumnowe-zaznaczanie-tekstuZaznaczanie tego tekstu jako osobnych fragmentów (czyli trzymanie klawisza CTRL i zaznaczanie kolejnych "miast") jest niezbyt wygodne. Istnieje prostszy sposób:

  1. Naciśnij (i cały czas trzymaj) lewy klawisz Alt
  2. Kliknij lewym przyciskiem myszy „na początku” kolumny, którą chcesz zaznaczyć
  3. Przesuń mysz w dół i w prawo
  4. Zwolnij lewy przycisk myszy
  5. Puść klawisz Alt
  6. Następnie możesz np. skopiować w ten sposób zaznaczony fragment tekstu do schowka

Można również daną kolumnę zaznaczyć beż użycia myszy. W tym celu należy wykonać następujące czynności:

  1. Naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + Shift + F8
  2. Na pomocą klawiszy strzałek zaznacz odpowiedni fragment tekstu
  3. Następnie możesz np. skopiować w ten sposób zaznaczony tekst do schowka

Wskazówka: Istnieje możliwość konwersji danego tekstu na tabelę.

W tym celu należy użyć opcji Wstawianie -> Tabela -> Konwertuj tekst na tabelę… Następnie zaznacz jedną kolumnę tabeli i skopiuj ją do schowka.

Jeśli tekst był źle sformatowany (np. nie było zdefiniowanych tabulatorów i w niektórych kolumnach był raz naciśnięty Tab, w innych dwa razy, albo co gorsza tekst był wyrównywany spacjami) to efekt może być taki jak przedstawia  poniższy rysunek

tekst-przekonwertowany-na-tabelę

Jeśli artykuł Ci się podobał, będę wdzięczny gdy go udostępnisz w mediach społecznościowych
Ten wpis został opublikowany w kategorii sztuczki i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.