Wprowadź dane do Excela tak jak na poniższym rysunku.
Załóżmy, że chcemy zamienić miejscami kolumnę Imię z kolumną Nazwisko. Można to zrobić na kilka sposobów.
Prawdopodobnie próbowałbyś wstawić dodatkową kolumnę przed kolumną Imię następnie zaznaczył kolumnę Nazwisko, wyciął ją do schowka, wkleił w miejsce nowo powstałej kolumny i usunął pustą kolumnę znajdującą się pomiędzy kolumnami Imię a Wiek.
Można również wyciąć kolumnę Nazwisko do schowka, wkleić ją tymczasowo za kolumną Wiek, (w kolumnie D) przenieść kolumnę Imię w miejsce pustej kolumny B, a następnie wyciąć kolumnę Nazwisko znajdującą się w kolumnie D i wkleić ją w miejsce kolumny A.
Jak widzisz oba te sposoby wymagają wykonania kilku czynności. Jest jednak dużo prostszy sposób.
- Zaznacz kolumnę Imię
- Przytrzymaj klawisz Shift i gdy kursor zmieni swój kształt na „cztery strony świata” kliknij w prawą ramkę zaznaczenia
- Trzymając wciśnięty lewy przycisk myszy przenieś kolumnę Imię „za” kolumnę Nazwisko
- Zwolnij lewy przycisk myszy i puść klawisz Shift. Kolumny powinny się zamienić miejscami