Ostatnio opisałem, w jaki sposób można w programie Outlook stworzyć podpis. Tym razem wyjaśnię, jak można bardzo sprawnie zaprojektować podpis, który wygląda bardzo estetycznie i zawiera logo naszej firmy (albo np. zdjęcie naszej twarzy). Poniższy zrzut ekranu przedstawia otrzymanego ode mnie maila z bajeranckim podpisem. Wiadomość wysłałem używając programu Outlook 2016 i odebrałem ją na drugim komputerze, gdzie mam zainstalowanego ThunderBirda. Jak widzisz, podpis wygląda całkiem estetycznie pomimo, że wiadomość była ona odebrana w innym programie pocztowym. Co ciekawe „moje logo” zostało dodane do treści wiadomości e-mail i zostało załadowane od razu (nie musiałem klikać w opcję „pokaż obrazy”, aby zobaczyć swoje logo).
Na niektórych forach internetowych można wyczytać, że trzeba znać język znaczników HTML, ale w przypadku programu Outlook jest to nieprawda 😉 Ja swoją stopkę zaprojektowałem… w programie Word. Aby zaprojektować takie logo jak jest u mnie należy wykonać następujące czynności:
- Przygotuj logo firmowe. Za pomocą dowolnego programu graficznego zapisz je w odpowiedniej rozdzielczości (np. moje logo ma wymiary około 110×90 pikseli, ale Twoje może mieć inne proporcje). Plik powinien zajmować jak najmniej miejsca na dysku, gdyż będzie on dołączany wraz z podpisem dołączany do każdej wysyłanej wiadomości!
- Uruchom program Word. Zapisz dokument w dowolnym miejscu na dysku np. podając nazwę podpis firmowy – szablon.docx (ten plik może się przydać w przyszłości).
- Poniższe czynności opisałem na podstawie podpisu, który ja tworzę. Ponieważ możesz chcieć, aby Twój podpis wyglądał nieco inaczej, więc pewne szczegóły (jak np. ilość wierszy i kolumn zaprojektowanej tabeli może być inna).
- Następnie wstaw do dokumentu tabelę. W moim przypadku będzie to tabela zawierająca 3 kolumny i 4 wiersze.
- Scal wszystkie wiersze w pierwszej kolumnie (gdyż tutaj będzie wstawione nasze logo).
- Następnie dla pierwszego wiersza tabeli scal drugą i trzecią kolumnę (polecenie Scal komórki znajdziesz na karcie: Narzędzia tabel: Układ). Finalnie zaprojektowana tabela powinna wyglądać jak na poniższym rysunku.
- W pierwszej kolumnie wstaw wcześniej przygotowane logo (wybierz polecenie Obraz z karty Wstawianie) .
- W pierwszym wierszu, który powstał ze scalenia drugiej i trzeciej kolumny wpisz swoje imię i nazwisko (może być poprzedzone zwrotem grzecznościowym np. Pozdrawiam, lub Z poważaniem).
- W drugiej kolumnie w drugim wierszu wpisz słowo E-mail:, poniżej wpisz słowo Telefon: a w ostatnim wierszu wpisz słowo WWW:. Następnie pogrub te słowa.
- Uzupełnij trzecią kolumnę tabeli wpisując swoje dane. Odpowiednio dopasuj szerokość kolumn. Nasz podpis powinien wyglądać mniej więcej tak jak na poniższym rysunku:
- Logo za bardzo dotyka górnej krawędzi tabeli. Warto by było je wyśrodkować w pionie. W tym celu na karcie Narzędzia tabel: Układ w grupie poleceń Wyrównanie kliknij w odpowiedni przycisk.
- Jeśli podpis wygląda jak należy, to w ostatnim kroku ukryjemy linie siatki. W tym celu należy zaznaczyć całą tabelę. Porada: kliknij w dowolną komórkę tabeli, następnie upewnij się, że lampka od klawisza Num Lock jest zgaszona i naciśnij kombinację klawiszy lewy Alt + 5 (ale ta piątka znajdująca się na klawiaturze numerycznej).
- Na karcie Narzędzia tabel: Projektowanie w grupie poleceń Obramowania kliknij w dolną część przycisku Obramowania (taka ikonka, która wygląda jak okno) i z listy rozwijanej wybierz Brak krawędzi.
- Skopiuj do schowka zaznaczoną tabelę (Ctrl+C).
- Uruchom program Outlook. Następnie otwórz okno nowej wiadomości i na karcie Wiadomość kliknij w przycisk Podpis->Podpisy…
- W oknie dialogowym Podpisy i papeterie kliknij w przycisk Nowy. Podaj nazwę nowego podpisu i kliknij w przycisk OK. Następnie kliknij w duże pole tekstowe i wklej zawartość schowka (Ctrl+V) i kliknij w przycisk Zapisz.
- Gratuluję! W bardzo prosty sposób zdefiniowałeś nowy podpis, bez potrzeby uczenia się języka HTML
Porada: Dokument utworzony w programie Word zachowaj na później. Być może przyda się on, gdy będziesz chciał nieco zmienić swój podpis w przyszłości (np. dodać dodatkowy wiersz w tabeli)
Fajny poradnik, bardziej jak w Wordzie coś zrobić ale finał jest taki jak trzeba. Zawsze tak robiłem ale jakoś pomyślec o tabelach to nie pomyslałem, że to przejdzie 😉 Głupotka, ale dzięki 😉
Wszystko opisane dokładnie. Profesjonalna stopka zrobiona w kilka minut a możliwości dzięki tabelce jest dużo… Szkoda że wcześniej nie trafiłem na ten blog.
Bardzo przydatny artykuł. Wiele informacji wartych zastosowania!