Pobierz przykładowe pliki potrzebne do wykonania ćwiczenia
W poprzednich ćwiczeniach opisałem Scalanie tabel, czyli pobieraliśmy te dane w taki sposób, że pomiędzy tabelami zachodziły jakieś relacje np. pobieraliśmy te dane które występują w pierwszej tabeli a nie występują w drugiej i odwrotnie. Teraz wykonamy nieco inne ćwiczenie. Otóż mamy dwie tabele zawierające dane pracowników z dwóch oddziałów. Chcemy obie tabele połączyć w jedną (czyli tak jakby wkleić jedną tabelę pod drugą).
Ważna rzecz: we wszystkich tabelach „wspólne” kolumny powinny mieć takie same nazwy. Kolumny nie muszą występować w takiej samej kolejności (zauważ, że w jednej tabeli mam najpierw imię a potem nazwisko a w drugiej odwrotnie). Również tabele nie muszą posiadać takich samych kolumn (w drugiej tabeli np. nie ma kolumny Wiek). Narzędzie Power Query samo z siebie sprytnie dopasuje obie tabele.
Aby wykonać to ćwiczenie, należy wykonać następujące czynności:
- Zaimportuj pliki oddzial_1.csv i oddzial_2.csv

- Z karty Dane wybierz polecenie Pobierz dane -> Połącz zapytania -> Dołącz

- Pojawi się okno dialogowe Dołączanie. Wybierz dwie tabele, które chcesz ze sobą połączyć i kliknij w przycisk OK

- Pojawi się Edytor Power Query. Ponieważ nie będziemy dokonywać żadnych przekształceń na importowanych danych kliknij w przycisk Zamknij i załaduj, który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu.
- Gotowe. Excel połączył ze sobą te dwie tabele. Jeśli w obu tabelach te same kolumny miały te same nazwy, to nic nie trzeba poprawiać. Jeśli jedna z tabel miała kolumnę, której nie miała druga tabela, to ta kolumna również się pojawi z tym, że tam gdzie są dane z tej tabeli nie zawierającej owej kolumny (Wiek) będą się znajdowały puste komórki.