Jeśli wprowadzając dane w Wordzie musisz dokonać jakiegoś prostego obliczenia matematycznego, to od dzisiaj już nie musisz przełączać się na aplikację kalkulator windows, czy Excela. Proste obliczenia możesz dokonać bezpośrednio w programie Word.
Za wszystko odpowiada ukryte narzędzie Oblicz. Aby je uaktywnić należy na wstążce lub pasku szybki dostęp kliknąć w przycisk Dostosuj pasek narzędzi szybki dostęp. Następnie pojawi się okno dialogowe Opcje programu Word. W polu Wybierz polecenia z listy rozwijanej wybierz Polecenia których nie ma na wstążce. Następnie na liście (polecenia są posortowane alfabetycznie). Znajdź polecenie Oblicz, zaznacz je i kliknij w przycisk Dodaj>> Kliknij w przycisk OK
Aby Word obliczył wynik naszego działania należy wykonać następujące czynności:
- Wprowadź w dokumencie jakieś działanie np. ((20+80)*5)/3
- Zaznacz działanie
- Na pasku szybki dostęp kliknij w przycisk Oblicz (taka zielona kropka)
- Na pasku statusu pojawi się wynik. Dodatkowo wynik pojawi się w schowku
Dzięki za ukazanie tej możliwości. Nie dostrzegłam tego wcześniej. Wypróbowałam, dobre to. Faktycznie nie trzeba włączać kalkulatora