Wprowadzając do Excela dane często w tabeli wiersz nagłówkowy zawiera kilkuwyrazowy tekst. Aby tabela nie była zbyt szeroka warto jest zawinąć wiersze. Można to zrobić w sposób tradycyjny tj. zwiększyć wysokość komórki, zmniejszyć jej szerokość do szerokości najdłuższego wyrazu i na karcie Narzędzia główne kliknąć w przycisk Zawijaj tekst.
Istnieje wygodniejszy sposób. Chcąc wpisać w komórce jakiś tekst, który ma być zawinięty można nacisnąć kombinację klawiszy (lewy) ALT+Enter w miejscu, gdzie ma być zawinięty tekst. Przykładowo chcąc wpisać tekst tak jak na poniższym rysunku należy wykonać następujące czynności:
- Przejdź do komórki A1
- Wpisz wyraz Nazwa, naciśnij kombinację klawiszy (lewy) ALT+Enter wpisz wyraz klasy
- Naciśnij klawisz TAB, aby przeskoczyć do komórki B1
- Wpisz wyraz Liczba, naciśnij kombinację klawiszy (lewy) ALT+Enter wpisz wyraz chłopców
- Naciśnij klawisz TAB, aby przeskoczyć do komórki C1
- Wpisz wyraz Liczba, naciśnij kombinację klawiszy (lewy) ALT+Enter wpisz wyraz dziewcząt
- Naciśnij klawisz TAB, aby przeskoczyć do komórki D1
- Sprawdź, czy komórki mają odpowiednią szerokość. Przykładowo u mnie w komórce C1 wyraz dziewcząt nie zmieścił się w jednym wierszu i trzeba było nieznacznie poszerzyć kolumnę C.