Temat niby wydaje się banalny, ale pokażę pewne usprawnienie, o którym mało kto wie. Otóż załóżmy, że chcemy automatycznie ponumerować wiersze w Excelu. W tym celu większość osób wpisze do komórki A2 liczbę 1, do komórki A3 liczbę 2. Następnie zaznaczy komórki z zakresu A2:A3 i klikając w uchwyt wypełnienia przeciągnie w dół.
Istnieje nieco prostszy sposób: otóż wystarczy do komórki A2 wpisać liczbę 1. Następnie naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + Enter (dzięki temu Excel zatwierdzi wartość wprowadzoną do komórki A2 i jednocześnie kursor „zostanie” w komórce A2). Najedź myszą na uchwyt wypełnienia (ten malutki kwadracik) i koniecznie przytrzymaj klawisz Ctrl. Następnie trzymając wciśnięty klawisz Ctrl i lewy przycisk myszy przeciągnij kursor w dół. Zauważ, że Excel wypełnił pozostałe komórki kolejnymi liczbami!
Uwaga: jeśli zapomnisz o przytrzymaniu klawisza Ctrl to podczas wypełniania komórek we wszystkich komórkach pojawi się liczba 1.
Dla tych co nie wiedzą, to na pewno rozjaśni im pracę w programie choć troszeczkę 😉