Word – jak usunąć hiperłącza

Aby usunąć z dokumentu hiperłącze, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na hiperłączu i z menu kontekstowego wybrać opcję Usuń hiperłącze. Jeśli hiperłączy w dokumencie jest kilka, to możesz w ten sposób usunąć je ręcznie.

Jeśli w dokumencie hiperłączy jest kilkadziesiąt (np. skopiowałeś długą notkę z wikipedii) to takie ręczne usuwanie hiperłączy jest męczące. Przycisk Wyczyść formatowanie na karcie Narzędzia główne usuwa wszelkie elementy formatowania (pogrubienia, kolory czcionek itp.) ale hiperłącza zostawia w spokoju. Jest jednak pewien prosty sposób. Jest nim magiczny skrót klawiszowy. Otóż wystarczy zaznaczyć dany tekst, z którego chcesz usunąć hiperłącza (jeśli chcesz usunąć hiperłącza z całego dokumentu, to naciśnij kombinację klawiszy CTRL+A) a następnie nacisnąć kombinację klawiszy CTRL+SHIFT+F9.

Ten wpis został opublikowany w kategorii sztuczki, Word. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Word – jak usunąć hiperłącza

  1. Olo pisze:

    Bomba, właśnie tego szukałem. Dzięki!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>